Hyundai Santa Fe - Modelový rok 2006 (CM)

Modelová řada 2006 - současnost

Nejnovejší Hyundai Santa Fe se pyšní skvělým designem. Vzhled je mnohem zajímavější a modernější, než tomu bylo u předchozí generace. Další silnou zbraní vozu je však ticho, za které vděčí světle utlumenému agregátu. Vůz také ve všech smerech povyrostl. Výrazne vetší nabídka vnitrního prostoru otevřela možnost instalace třetí řady sedadel, která se za příplatek dodává u všech verzí.  Vzhledem k této možnosti je jasné, že základní zavazadlový prostor pětidvéřové verze bude obrovský. Oproti předchozí generaci narostl o 84 litru a nyní nabízí využitelný objem 774 litru. Vstupní otvor po otevření zadních dveří, které jsou zavešené vlevo, se rovnež zvetšil. Poteší i zcela rovná podlaha zavazadelníku a velmi jednoduchý mechanismus sklápění sedadel druhé, poprřpadě třetí řady. Další novinkou je použití dvouzónové klimatizace se samočinnou regulací teploty u dražších variant, dávkovat si vzduch nezávisle na řidici a jeho spolujezdci mohou i cestující ve třetí radě. Klimatizací (manuální)  disponuje i základní model. Mezi další zajímavé prvky výbavy patří zpětné zrcátko s kompasem, deštový senzor, vyhřívání předního skla pod stěrači, popřípadě chladící box. Cestující mají k dispozici mimo jiné tři elektrické zásuvky. Oproti svému předchůdci je o 175 mm delší, o 70 mm širší a o 40 mm vyšší.

K dispozici jsou dva typy motoru - čtyřválcový  turbodiesel se vstřikováním common-rail 2,2 litru vybavený mimo jiné mezichladičem stlačeného vzduchu, vyvažovací hřídelí a měnitelnou geometrií lopatek turbodmychadla (VGT), který dosahuje nejvetšího výkonu 110 kW a točivého momentu 335 N.m, a který je k dispozici již od otáček 1800 1/min. Nový turbodiesel bude k mání jak s ručne řazenou pětistupňovou převodovkou tak pětistupňovým automatem. Další alternativou je zážehový šestiválec (2,7 litru), který využívá k dosažení optimálního poměru výkonu a ekonomiky provozu technologii proměnného časování ventilu CVVT (Continously Variable Valve Timing). Díky tomu byl jeho výkon zvýšen na 139 kW a točivý moment dosahuje nejvetší hodnoty 248 N.m. Oproti turbodieselu je priměřene svižnejší, jeho nejvetší předností je však kultivovanost a sametová pružnost. Šestiválec je k dispozici výhradně s pětistupňovou samočinnou převodovkou umožnují také ruční volbu převodových stupňů.

Konstrukce se nezměnila, také nové Santa Fe disponuje samonosnou karoserií a nezávisle zavešenými koly. Velmi praktickou a užitečnou novinkou je zařrízení, které udržuje konstatní světlou výšku nad zadní nápravou bez ohledu na zatížení, což bylo dosud výsadou mnohem luxusnejších automobilů. Bezpečcí zajištují čelní, boční i hlavové airbagy, aktivní opěrky hlavy, tříbodové bezpečnostní pásy na všech sedadlech či možnost uchycení dětských sedaček.