Stejně jako předešlé generace, je i tato především levným automobilem pro obyčejné zákazníky. To však neznamená, že by byla nekvalitní. Oproti předešlým generacím prošla Kia Rio velkým pokrokem a to po všech směrech. Design se přiblížil evropským trendům a nutno říci, že to vozu jedině prospělo. Vylepšení se dočkal i podvozek, díky kterému je nyní svezení tímto vozem příjemným zážitkem. Rovněž interiér působí svěžím a mladistvím dojmem. Inovace se dočkaly i pohonné jednotky. Rio nyní nabízí dva zážehové motory o objemech 1,4 l (71 kW / 97 PS) a 1,6 l (82 kW / 112 PS). Oba příjemně překvapí spotřebou mezi 6 a 6,5 litry benzinu na 100 km. Nově přibyl i vznětový motor 1,5 CRDi VGT (81 kW / 110 PS) s kombinovanou spotřebou pod 5 litrů nafty na 100 km. Oproti svému předchůdci je o 250 mm kratší, o 15 mm širší a o 50 mm vyšší.