I když SsangYong Musso nikdy nepatřil k největším krasavcům ve své třídě, získal si spoustu příznivců díky své spolehlivosti a nenáročné údržbě, především díky motorům značky Mercedes Benz. Musso má stálý pohon zadní nápravy s možností přiřazení přední nápravy, a to za provozu při rychlosti do 50 km/h. Velmi slušnými hodnotami se může pochlubit i při překonávání terénu. Auto zdolává stoupání 90%, boční sklon 44 stupňů, brod 500 mm, nájezdové úhly 34 /27 stupňů. Za tyto hodnoty se rozhodně mezi svými konkurenty stydět nemusí. Zákazníkům je nabízen celkem se sedmi motory, třemi zážehovými a čtyřmi vznětovými. Zážehové jsou stejné jako u Koranda, tedy 2,0 l (95 kW / 129 PS), 2,3 l (103 kW / 140 PS) a nejsilnější 3,2 l (162 kW / 220 PS). Naftové motory jsou také stejné jako u Koranda, tedy 2,3 TD (74 kW / 100 PS), 2,9 D (74 kW / 100 PS), 2,9 TD (88 kW / 120 PS) avšak přibyl k nim ještě jeden - 2,3 D (57 kW / 77 PS).