Volt není jen nové auto, je to ‘Auto roku 2012’. Je to první elektrický vůz, který si vyrábí vlastní elektřinu a tím rozšiřuje svůj dojezd na více než 600 km. Volt není hybrid ani vůz, který by se na 100 % spoléhal na životnost své baterie. Spojuje v sobě obojí : svobodu elektrického řízení a jistotu, že nikde neuvíznete.
Volt je první auto na elektrický pohon, který vyhrál prestižní ocenění Auto roku v Severní Americe v roce 2011. Porazil tak mimo jiné kolegy v elektrických a hybridních vozech Nissan Leaf a Hyundai Sonatu.
Volt vyhrál i další prestižní ankety a ocenění, mezi něž patří Automobil roku 2011 – Automobile Magazine, Auto roku 2011 – Motor Trend nebo „Zelené“ auto roku 2011 – Green Car Journal.
V Evropě Volt už získal Rakouskou „Automobil-Preis“ cenu v kategorii „Životní prostředí“ od přední rakouské asistenční instituce ARBÖ.
Řekněte sbohem úzkosti
U většinyuelektrických vozů dneška musíte stále bedlivě sledovat indikátor nabití energie, protože jakmile je akumulátor vyčerpán, jste v koncích, váš vůz se nepohne. A dobíjecí stanice nemusí být zrovna v dohledu.
Volt je jiný
Nenechte se mýlit, ačkoli Volt jezdí na elektrický pohon, nabízí to nejlepší z obou světů možnosti pohonů. Jeho elektrická jednotka Voltec® pohání vůz 100 % času a jeho hlavní zdroj elektřiny je high-tech kapalinou chlazená/vyhřívaná lithio-iontová baterie. Co dělá Volt unikátním je, že když se baterie vybije, 1,4l vysoce účinné benzínové generátory se okamžitě aktivují a dodají potřebnou elektřinu pro dojezd více jak 600 km.
Jak Volt funguje
Zapojte zástrčku do standardní 230V zásuvky a nechte nabíjet až 4 hodiny. Pak je Volt připraven ujet více než 80 km bez emisí. Pak, což je velmi důležité, můžete stále jet díky rozšířenému dojezdu.
A co víc, přechod na prodloužený dojezd sotva zaznamenáte. Je to částečně i díky skvělé zvukové izolaci a hladkosti generátorů, ale hlavním faktorem je, že elektrický pohon Voltec® pohání Volt 100 % času. Když se baterie vybije, pohon se lehce přepne na rozšířený dojezd a na LCD obrazovce se zobrazí upozornění. Jako řidič pro to nemusíte vůbec nic udělat.
Volt využívá regenerativní brzdění, které umožňuje vozu šetřit energii a zároveň zpomalením přenáší energii do baterie a tím prodlužuje dobu nabité baterie. Přes všechny tyto inovace a vzrušující technologie nevyžaduje řízení Voltu žádné speciální znalosti – funguje skvěle tak, abyste se cítili dobře.
Efektivní ovládání a inovace
Volt je vybaven inteligentní technologií. Přečtěte si jen dva odstavce, které jsou skvělým příkladem inovace a kreativity, které přesně sedí k tomuto převratnému automobilu.
Jízdní režimy – 4 možnosti
Všichni se musíme přizpůsobit okolí. Proto i se Volt dokáže adaptovat vám i vašim jízdním potřebám:
· Normal – výchozí režim, který budete používat většinu času
· Sport – režim pro asertivní styl řízení
· Mountain – když jste v hornaté oblasti se strmými svahy, tento režim optimalizuje požitek z jízdy
· Hold – tento režim je navržený speciálně pro Evropu, umožňuje pracovat v režimu s prodlouženým dojezdem a podrží stav baterie do doby, kdy se rozhodnete jet s 0 emisemi. To je užitečné zejména ve městech, kde jsou ekologické poplatky, jako například v Londýně.
Technologie baterie Voltu
Výkon všech baterií může být ovlivněn extrémně teplým nebo naopak studeným počasím. Na rozdíl od jiných elektrických vozů má Volt pokročilý systém lithio-iontové baterie, která je kapalně chlazena/ohřívána. To udržuje teplotu baterie v optimálním rozmezí a přispívá k jejímu maximálnímu výkonu a životnosti, i když není vůz nastartován. To znamená:
· Spolehlivý výkon baterie – vliv extrémního chladu či horka je minimální
· Prodloužená životnost baterie
Na baterii – spolu se systémem Voltec® , a všechny komponenty je poskytována záruka po dobu 8 let nebo 160 000 km (podle toho, co nastane dřív).
Komfort interiéru, výbava a bezpečnost
Interiérem překračuje Volt očekávání velikosti prostoru, pohodlí, komfortu a vybavení.
High-tech navigační systémna středové konzole, je jedním z vrcholů, ale lepší obrázek si uděláte z obrázků níže.
· 7” barevný dotykový LCD displej s vysokým rozlišením
· Bezklíčový vstup (s dálkovým ovládáním startéru) a zapalováním se startovacím tlačítkem
· Ultra moderní dotykový spínač ve středové konzole
· 7” barevný dotykový displej informačního centra s vysokým rozlišením (ovládaní výkonu a baterií, rádia, klimatizace)
· Vyhřívaná kožená sedadla s bílým čalouněním, keramicky bílá středová konzole a výplně dveří
· Rádio s navigací a 30GB diskem pro uložení všech vašich multimediálních souborů (DVD, MP3, AAC, hudba/video/data) s RDS a DAB rádiem.
· Poslouchání hudby nebo využití hands free díky Bluetooth včetně využití antény pro zvýšení telefonního signálu a synchronizaci telefonního seznamu.
· Vysoce výkonný stereo systém BoseTM se 6 reproduktory a subwooferem, navržený speciálně pro Volt dodává špičkový audio-akustický prožitek za využití minimální spotřeby energie.
· Automatická klimatizace s čidlem vlhkosti.
Bezpečnost
Bezpečnost vaše i vašich spolucestujících je pro nás prioritou a stejně tak, jako všechno, co se točí kolem Voltu, je technologicky na výši a velmi inovační, jako například:
· Bezpečnostní klec konstruovaná z ultra pevné ocele.
· 8 airbagů – včetně kolenních, bočních a okenních
· Elektro-hydraulické zadní/přední brzdy ABS
· Elektronický systém regulace prokluzu a stability – StabiliTrack
· Systém upozornění na chodce – důležitý bezpečnostní prvek pro takto tichá elektronická auta
· ISOFIX uchycení dětských sedaček
· Kontrola tlaku v pneumatikách
Důležité je i to, že váš Volt je také chráněný. Vyvinuli jsme systém proti zlodějům, odnímatelný pro připojení k nabíjecí jednotce. Díky tomuto systému si můžete svůj Volt připojit do standardní zásuvky 230V a nechat jej dobít bez starosti, že jej někdo ukradne. Pro bezpečné parkování pak můžete zvolit parkovacího asistenta včetně parkovací kamery.
Technické specifikace
· Typ automobilu: 5dveřový, pro 4 cestující s náhonem na přední kola
· Baterie: 16kWh lithio-iontová baterie s aktivním kapalinovým systémem, který udržuje optimální teplotu
· Dojezd na baterii: 40 – 80km, záleží na terénu, teplotě a stylu řízení
· Čas pro dobití baterie: průměrně 4 hodiny (pro plné dobití, 230V příkon s 16A)
· Celkový dojezd: více než 600 km
· Elektro-hydaulické, přední/zadní ABS brzdy, StabiliTrak a regulace prokluzu
· Dálkově ovládaný startér, odemykání dveří
· Nejvyšší rychlost: 161 km/h
· Výkon2: 11 kW / 150 k, 368 Nm točivý moment
· Záruka: 8 let / 160 000 km