GM oznamuje vylepšení Chevroletu Volt

General Motors dnes oznámil vylepšení struktury vozidla a systému chlazení baterií Chevroletu Volt, které ještě více zlepší ochranu baterie před možností vzniku elektrického požáru po uplynutí dnů, či týdnů po těžké havárii.

Tato vylepšení jsou odpovědí na Předběžné výsledky zkoušek National Highway Traffic Safety Administration stavu baterie po těžké havárii.

NHTSA začala „Předběžné vyhodnocení“ soustavy baterií 25. listopadu 2011 po laboratorní zkoušce těžké havárie, když 6 dnů po provedení vznikl elektrický požár. Cílem testu bylo reprodukovat netěsnost systému chladiva, která vznikla v průběhu nárazového testu reálného vozidla v květnu, kdy požár vznikl po třech týdnech.

Volt je nositelem prestižního ocenění Top Safety Pick, které mu udělil Institute for Highway Safety a získal také další ocenění bezpečnosti od nezávislých organizací. Za prvních 11 měsíců roku 2011 najezdili majitelé Chevroletů Volt téměř 20 miliónů mil bez incidentu podobného výsledkům testů NHTS.

„Volt vždy byl a je bezpečným automobilem. Nyní provádíme mimořádná opatření, abychom zajistili klid našich zákazníků také v průběhu dnů a týdnů po těžké havárii,“ řekla Mary Barra, senior viceprezidentka GM Global Product Development.

Volt je nositelem prestižního ocenění Top Safety Pick, které mu udělil Institute for Highway Safety. Za prvních 11 měsíců roku 2011 najezdili majitelé Chevroletů Volt téměř 20 miliónů mil bez incidentu podobného výsledkům testů NHTS z května nebo listopadu.

GM bude pokračovat v Programu spokojenosti zákazníků (Customer Satisfaction Program), pokud jde o ochranu baterie modelu Volt před možností vzniku elektrického požáru za dny, či týdny po těžkém bočním náraze. Modifikace zahrnují:

  • Posílení současné bezpečnostní struktury modelu Volt, aby se ještě více zvýšila ochrana baterie při těžkých bočních nárazech            
     
  • Přidání senzoru do rezervoáru chladicího systému baterie na monitorování hladiny chladiva     
     
  • Přidání držáku znemožňujícího neoprávněnou manipulaci na vrchní část rezervoáru chladiva baterie, aby se znemožnilo potenciální přeplnění chladiva  

GM provedl ve dnech 9. -12. prosince 2011 čtyři úspěšné nárazové zkoušky vozidel Volt se změnami na struktuře vozidla. Tyto změny účinkovaly v souladu se záměrem konstruktérů. Při žádném z těchto testů nevznikly žádná poškození bateriové soustavy ani únik chladiva.

„Tato vylepšení a modifikace reagují na náměty, které přinesli GM a NHTSA,“ řekla Barra. „Výsledkem těchto opatření nejsou změny na bateriové soustavě Voltu anebo chemii její buněk. Testovali jsme bateriový systém Voltu více než 285 000 hodin, čili 25 let činnosti. Jsme stále stejně přesvědčeni, že jeho konstrukce patří k nejbezpečnějším na trhu.“

Majitelům Voltů bude individuálně oznámeno, kdy budou modifikace pro jejich vůz k dispozici. Vylepšení se rovněž stala součástí výrobního postupu Voltu po opětovném zahájení výroby v tomto měsíci.

Modifikace a úpravy budou provedeny také na všech vozech Volt prodaných v Evropě. European New Car Assessment Program (EuroNCAP) ocenil Volt maximem pěti hvězdiček za bezpečnost.

„Jsme soustředěni správným směrem: dělat to, co je správné pro zákazníka,“ řekl prezident GM North America Mark Reuss. „Stále budeme stavět na našem závazku zajistit, aby zákazníci byli našimi auty nadšeni.“

Technologie elektrifikace vozů jsou důležité pro budoucnost automobilového průmyslu. Proto GM bude pokračovat v budování své vedoucí pozice v oblasti pomoci Společnosti automobilových konstruktérů (Society of Automotive Engineers) při tvorbě standardů, které pomohou provozovatelům odtahových vozidel, záchranných stanic a recyklovatelům vozů správně nakládat s komponenty elektrických vozů. GM pomůže vyvinout vzdělávací materiály, které mohou pomoci těmto podnikatelům v budoucnosti.