Hyundai přiveze do Detroitu studii luxusního vozu určeného přímo pro severoamerický trh. Koncept je namířený především proti Audi A7, BMW 6 Gran Coupe a Mercedesu CLS. Je to předzvěst příštího Genesisu?
Korejský koncern Hyundai se v Evropě profiluje jako výrobce dostupných automobilů se zajímavým poměrem cena/užitná hodnota, oslovuje především racionálně přemýšlející zákazníky a nově k nim přidává také nemalou dávku stylistické agresivity. Na emoce se snaží hrát Genesis Coupé a trochu toho „rozumového luxusu“ přináší třeba Santa Fe či model i40, o skutečné noblese na kolech ale v jeho podání mluvit nelze.
Ve Spojených státech je to díky limuzínám Genesis a Equus s osmiválcovými motory a pohonem zadních kol poněkud jiná, a tak asi není tolik překvapivé, že se koncepční studie stroje tohoto druhu představuje na právě probíhajícím detroitském autosalonu. A jak se zdá, má spadeno na především na německou trojku BMW 6 Gran Coupe, Mercedes CLS a Audi A7.
Hyundai prezentuje svou novinku pojmenovanou HCD-14 Genesis jako „čtyřdveřové kupé“ navržené ve „fluidním“ stylistickém směru. Charakterizuje jej silueta vzdáleně podobná šestce od BMW a velká jednodílná maska chladiče, která je tak typická pro současné modely Audi. Korejci k tomu přidávají výrazná světla sestavená z LED a pozměněné logo evokující vzdáleně „okřídlené“ znaky Bentley a Aston Martin.
Pro potřeby autosalonu vůz dostal zadní pár dveří zavěšený v zadních sloupcích a otevíraný proti směru jízdy. Jak je u podobných konceptů běžné, ani zde se nešetřilo na kůži, dřevě nebo karbonu, zdali se ale podařilo namíchat tyto materiály ve čtyřmístném interiéru v dostatečně elegantním nebo už spíše pouťovém stylu, to posuďte sami.
Ze statických obrázků asi neposoudíme, jestli se pod karoserií ukrývá funkční technika anebo jde pouze o prázdné pozlátko, každopádně Hyundai tvrdí, že „A“ je správně. Pod kapotou konceptu má být ukrytý pětilitrový atmosférický osmiválec série Tau, který pracuje s přímým vstřikováním a variabilním časováním ventilů D-CVVT. V8 dostala keramikou potažené výfukové potrubí a byla spojena s osmistupňovou automatickou převodovkou s pádlovým řazením. Samozřejmostí je pak pohon kol zadní nápravy.
Skutečně pozoruhodné je, že tisková zpráva mluví kromě jiného také o extrémně tuhé a vůči torzním silám odolné platformě a „sofistikovaném pětiprvkovém zavěšení kol vpředu i vzadu“. Ne že by se něco takového u konceptů nestávalo, opravdu se ale zdá, jakoby Hyundai komplexností informací prověřovalo nejen zájem veřejnosti o příští stylistický směr, ale spíše tento konkrétní vůz. Co si o tom myslíte?