Kia Pro-Cee’d - Modelový rok 2010

Sportovní verze nejprodávanějšího modelu má přitažlivý design a navenek působí jako samostatná modelová řada. Za zevnějškem zaostává interiér, neboť nabízí pouze to, co základní pětidveřový cee'd. Pro_cee'd je důkazem seriózního přístupu automobilky ke každé jedné verzi a obrovské snahy vyrovnat se předním automobilovým značkám. Design a zvláštní ráz každé verze je povýšen nad jejich počet. Třídveřová Kia pro_cee'd nevznikla jednoduchým odstraněním zadního páru dveří, ale tým designérů vytvořil úplně jiné auto, postavené na stejném technickém základě. Dynamický profil může klidně srovnat s Astrou GTC. Ve smyslu individuality a designu to Kia dotáhla dál jak třídveřové verze Golfu a Focusu, které se od základu liší pouze počtem dveří. Je to neobvyklé, ale toto korejské auto přitahuje a vypadá velmi pěkně. Emoce vychladne pouze po otevření dveří a nastoupení do prostorného interiéru.
Z hlediska dynamiky jízdy nám šestý převodový stupeň k naftovému motoru nechyběl. Jedině spotřeba by byla podstatně nižší, zejména na dálnici se šestistupňovou převodovkou. Motor 1,6 CRDi ve výkonnějšího verzi obstojí i v tvrdé konkurenci. Lepší může být pouze odezva na plynový pedál v nízkých otáčkách. Hlučnost a dynamika plně odpovídají dnešní době. Charakteristikou se motor přibližuje francouzskému čtyřválce 1,6 HDi, ale není tak úsporný. V dynamicky laděném testu jsme dosáhli průměrnou spotřebu 6,4 litru na sto kilometrů a výrobce píše 4,7 litru.