Chevrolet Spark EV byl oficiálně představen již v loňském roce na losangeleském autosalonu. Pro evropské publikum projde premiérou letos v březnu, a kde jinde, než v Ženevě. Na jeho koupi si ale v Evropě budeme muset počkat až do roku 2014.
Ambice nového elektromobilu lze označit za více než smělé. Nejvyspělejší elektromotor a systém akumulátorové baterie, jaké kdy koncern General Motors vyrobil, dávají tušit, že však ani zdaleka nejsou nereálné. Elektromotor obsahuje permanentní magnety a točivý moment se dostává až k hodnotě 542 Nm, a to téměř okamžitě po rozběhu elektromotoru - právě to činí z nového Sparku velmi dynamický vůz. Zrychlení z 0 na 100 km/h je také obdivuhodné, na stovce je Spark za méně než 8,5 sekundy! Jeho výkon pak přesahuje hranici 100 kW.
Co se týče akumulátorové baterie, jde rovněž o velmi ambiciózní prvek. Jedná se o lithium-iontovou baterii, jež má kapacitu přes 20 kWh, a má aktivní kapalinový systém chlazení a vyhřívání. To by mělo novému elektrovozítku zajistit umístění na špici tabulek dojezdové vzdálenosti. Bohužel, na přesný počet kilometrů si zatím musíme počkat, žádné číslo nebylo dosud zveřejněno. Nabíjení je umožněno jak střídavým (AC), tak zrychlené stejnosměrným (DC) proudem.
Zrychlená varianta nabíjení dokáže baterii nabít na 80% zhruba za 20 minut. Nabít baterii pomocí proudu střídavého už zabere času podstatně více. Při použití klasické elektrické zásuvky 230 V to trvá kolem 6-8 hodin. Kabel pro oba druhy napájení je součástí standardní výbavy Sparku.
Interiér nejvíce zaujme sdruženým přístrojem na sloupku řízení, tvořeným jedním ze dvou velkých, barevných, sedmipalcových (17,8 cm) LCD monitorů. Druhý je součástí středového panelu a je určen pro ovládání rozhraní pro infotainment, ventilační a topnou soustavu, a v neposlední řadě také pro zobrazování údajů o využívání energie.
Součástí standardní výbavy dále bude systém rádiové technologie propojení Chevrolet MyLink, k němuž je možné připojit kompatibilní smartphone a ovládat ho pomocí dotykového displeje. Systém MyLink pak podporuje i různé aplikace, které umožňují využívat navigaci na bázi smartphonu, případně může posloužit i jako rádiový přijímač. Součástí systému je také parkovací asistent v podobě couvací kamery.
Majitele iPhonu (od verze 4S) s operačním systémem iOS6 pak určitě potěší, že mohou využívat hlasové ovládání Siri, které umožní ovládat různé funkce jen prostřednictvím hlasu. Nebude tedy vůbec nutné se přestat věnovat řízení nebo cokoli ovládat manuálně.
Na závěr je nutné dodat, že technické informace jsou zatím stále předběžné. Než se Spark EV dostane na evropský trh, je možné, že dostojí nepatrným změnám či úpravám.