Nový Hyundai Genesis Coupe
1. ÚVOD
 
Výkony opravdového sportovního vozu, dynamická konstrukce
 
Na Ženevském autosalonu 2012 představí Hyundai nový model – Genesis Coupe, kterým posílí svoji nabídku v kategorii sportovních vozů. Elegantní kupé s uspořádáním interiéru 2+2 nabídne evropským zákazníkům vzhledově atraktivní sportovní vůz, který je radost řídit.
 
Nový Genesis Coupe bude opětovně přitahovat pozornost ke značce strhujícím výkonem nového motoru Lambda 3,8 GDI a 8stupňovou samočinnou převodovkou s možností manuálního řazením páčkami na volantu.
 
Allan Rushforth, viceprezident a výkonný ředitel společnosti Hyundai Motor Europe, ke sportovní novince poznamenal: „Zájemci o sportovní vozidla, jako je nový Genesis Coupe, hledají vysoké výkony s emotivním designem. Tento vůz nabízí, díky spojení dvojice výkonných motorů pohánějícím vůz s osobitým designem, oboje. Nový Genesis Coupe se stane ve svém segmentu vážným konkurentem, na čemž bude mít svůj podíl také velkorysá výbava, společně se skvělými výkonovými parametry.“

2. DESIGN
 
Agresivní design ztělesňuje výkony a agilitu
 
Nový Genesis Coupe je faceliftovanou verzí sportovního kupé Hyundai s pohonem zadních kol, které bylo poprvé představeno světovému publiku v říjnu 2008. Nový sportovnější vzhled nového modelu Genesis Coupe slibuje dynamičtější zážitky z jízdy.
 
Mezi další vylepšení exteriéru patří rozšířené podběhy kol a nové vstupy vzduchu na kapotě. Nová příď s většími vstupní otvory a zvětšené vstupy vzduchu na kapotě zesilují dojem dynamiky a současně přispívají k účinnějšímu chlazení motoru, které zlepšuje výkonové parametry.
 
Boční profil zdůrazňuje design karoserie kupé. Od přídě k zádi prochází jedinečná charakterová linie ve tvaru písmene „Z“, na níž plynule navazují boční okna ohraničená nahoře ladným obloukem střechy. Do vozidla se nastupuje bezrámovými dveřmi, vybavenými elektrickým ovládáním oken s bezpečnostní pojistkou.
 
Vzadu završují elegantní linie nové sdružené svítilny LED. Dvojité koncovky výfukové soustavy integrované do černého difuzoru vyjadřují navíc hrubou sílu vozu a zdůrazňují jeho dynamický charakter.
 
Tradiční proporce sportovního kupé s pohonem zadních kol zůstávají. Klasický klínovitý profil je tvořen dlouhým rozvorem a krátkými převisy vpředu a vzadu. Sportovní design vozu o délce 4 630 mm nemá žádný negativní vliv na úroveň komfortu v interiéru.

3. KOMFORT A PRAKTIČNOST
 
Elegantní materiály zajišťují exkluzivitu
 
Nový Genesis Coupe má interiér orientovaný na řidiče a zdůrazňující rovněž sportovní vlastnosti vozu. Rozsáhlé využití exkluzivních materiálů a kovových ozdobných prvků vytváří pro všechny cestující sportovní a sofistikovaný interiér ve stylu high-tech.
 
Přístrojový panel Hyundai  Supervision poskytuje řidiči širokou škálu doplňkových informací ve vysokém rozlišení. Sportovní atmosféru vylepšují na přání dodávané kovové kryty pedálů včetně podpěry pro levou nohu.
 
Přední sportovní sedadla nabízejí cestujícím vynikající vedení těla díky výrazným bočním polštářům. Rovněž elektricky ovládaná bederní opěrka zvyšuje pohodlí. Sedadla jsou vybavena dvoustupňovým vyhříváním, které poskytuje řidiči příjemnou teplotu i během chladného rána.
 
Bezklíčový přístupový systém a spouštění motoru tlačítkem dále vyzdvihuje sportovní charakter vozu a nabízí navíc vyšší úroveň komfortu.
 
Mezi další praktické prvky výbavy patří možnosti připojení různých přístrojů prostřednictvím Bluetooth® s hlasovým ovládáním, dále vstupy AUX a USB, a parkovací senzory vpředu a vzadu.
 
Systém automatického odmlžování skel a iontový čistič vzduchu jsou zárukou toho, že nový Genesis Coupe automaticky detekuje a odstraňuje zamlžení z oken a ventilační soustavu udržuje bez škodlivých bakterií a nepříjemných pachů.
 
Mezi pokrokové inovace v oblasti vnějšího a vnitřního osvětlení patří standardně dodávané xenonové světlomety pro maximální bezpečnost při jízdě za tmy. Příjemné prostředí v interiéru vytváří za tmy elegantní stropní osvětlení a osvětlené chromované prahové lišty.
 
Aby si cestující mohli užívat příjemného zvuku motoru (mj. i díky speciálně vyladěnému sacímu potrubí), vyvinul Hyundai pro nový Genesis Coupe zvukově izolační vrstvená skla, která snižují pronikání vnějšího hluku do interiéru. Mezi dvěma vrstvami skla je umístěna plastová fólie, která pohlcuje hluk.

4. MOTORY
 
Výběr ze dvou vysokovýkonných, sportovně orientovaných motorů
 
Rovněž oba motory pro nové kupé Genesis byly po technické stránce významně vylepšeny, aby byl jeho nový design doprovázen pozoruhodným zvýšením dynamiky.
 
Nový Genesis Coupe se bude dodávat se dvěma různými motory – šestiválcem Lambda 3,8 GDI V6 a čtyřválcem Theta 2,0  TCI, které pokrývají rozpětí výkonů od 202 kW (275 k) do 255 kW (347 k).
 
Oba motory jsou vyladěny pro vynikající průběh točivého momentu v celém rozpětí využitelných otáček motoru. Nový Genesis Coupe je tak výkonným a dynamickým vozem v jakékoli jízdní situaci. Oba motory jsou standardně vybaveny šestistupňovou mechanickou nebo na přání osmistupňovou samočinnou převodovkou s možností manuálního řazení páčkami na volantu.
 
Motor 3,8 litru Lambda DOHC V6 pracuje se sofistikovanou technikou přímého vstřikování benzinu. V porovnání s předchůdcem má nová verze nejvyšší výkon 255 kW (347 k) při 6 400 min-1, což představuje zvýšení o 32 kW (44 k), resp. o 14 procent. Také maximum točivého momentu se zvýšilo, a to z dosavadních 361 N.m, na 400 N.m.
 
Nový Genesis Coupe poháněný novým motorem Lambda s přímým vstřikováním a zvýšeným výkonem a točivým momentem zrychlí z 0 na 100 km/h za 5,9 sekundy a na volném úseku může pokračovat v akceleraci až k elektronicky omezené nejvyšší rychlosti 260 km/h.
 
Motor 3,8 litru využívá plynule proměnné časování sacích a výfukových ventilů Dual CVVT (Dual Continuously Variable Valve Timing) . To zvyšuje účinnost plnění válců v nízkých i vysokých otáčkách, což vede k rozšíření využitelného pásma otáček motoru. Výsledkem je na sportovní kupé vynikající hospodárnost, což dokládá hodnota kombinované spotřeby paliva EU 10,7 l/100 km a emisí CO2 248 g/km.
 
Sací i výfukové potrubí motoru Lambda V6 je speciálně akusticky vyladěné, aby zvukový projev tohoto motoru odpovídal jeho suverénnímu výkonu.
 
Nabídku motorů pro nový Genesis Coupe doplňuje nová verze čtyřválcového motoru Theta 2,0 litru TCI přeplňovaná turbodmychadlem „twin-scroll“.
 
Konstrukce „twin-scroll“ má dva vzájemně oddělené kanály pro přívod výfukových plynů. Tím je zvýšena účinnost využití energie výfukových plynů a zajištěna dostatečná výše plnicího tlaku již od nízkých otáček motoru. Výsledkem je vyšší účinnost spalování, snížená prodleva turbodmychadla a možnost provozu s chudším poměrem směsi vzduchu a benzinu, což se odráží v současném zvýšení výkonu a snížení spotřeby paliva a emisí.
 
Mezichladič stlačovaného vzduchu je o 53 procent větší než u předchůdce, což dále snižuje teploty nasávaného vzduchu. Větší množství chladnějšího vzduchu umožňuje dosahovat ještě vyššího výkonu.
 
Dvoulitrový turbomotor poskytuje nejvyšší výkon 202 kW (275 k) při 6 000 min-1 a točivý moment 372 N.m při 2 000 min-1. To vše při kombinované spotřebě paliva EU 9,4 l/100 km a emisích CO2 220 g/km.
 

5. PŘEVODOVKY
 
6stupňová mechanická nebo na přání 8stupňová samočinná převodovka s řazením páčkami na volantu
 
Pro maximální využití potenciálu obou motorů v celém rozsahu provozních otáček může být nový Genesis Coupe vybaven buď standardní šestistupňovou mechanickou převodovkou, nebo osmistupňovou samočinnou převodovkou vlastní konstrukce, s funkcí manuálního řazení páčkami na volantu.
 
Převodovky byly významně vylepšeny, aby nabízely ještě kultivovanější a preciznější řazení podle představ řidiče.
 
U šestistupňové mechanické převodovky bylo vylepšeno také ovládání spojky pro snadnější řazení.
 
 
Každá převodovka byla specificky vyladěna v souladu s jedinečnou výkonovou charakteristikou jednotlivých motorů, aby byla zajištěna náležitá dynamka jízdy a sportovní jízdní výkony, v jakékoli provozní situaci.

6. PODVOZEK
 
Sportovní podvozek pro dynamickou jízdu
 
Stejně jako u předchozího modelu umocňuje pohon zadních kol nového modelu Genesis Coupe sportovní, dynamickou jízdu a vytváří předpoklady pro zachování klasických proporcí sportovního kupé.
 
Díky dlouhému rozvoru a minimálním přesahům karoserie jsou kola posunuta co nejblíže ke krajům vozidla, aby byla zajištěna jeho maximální stabilita. Struktura karoserie nového modelu Genesis Coupe využívá lehkou vysokopevnostní ocel, vyráběnou korejskou ocelárnou Hyundai Steel. Uspořádání s motorem vpředu a pohonem zadních kol přispívá k dobře vyváženému rozložení hmotnosti mezi přední a zadní nápravu v poměru 54:46 % u verze 2.0 Turbo a 55:45 % u modelu V6 3,8 litru.
 
Nový Genesis Coupe používá hřebenové řízení s hydraulickým posilovačem. Tento systém byl nově vyladěn, aby ještě rychleji a precizněji reagoval na povely řidiče. Mezi krajními rejdy vyžaduje řízení 2,67 otáčky volantu a průměr otáčení je 11,4 metru.
 
Ergonomii a komfort řidiče optimalizuje výškové a podélné seřizování polohy volantu, aby bylo dosaženo dokonalé polohy za volantem, nezbytné pro nezapomenutelné zážitky z jízdy.
 
 
Dvoustupňový stabilizační systém ESC (Electronic Stability Control) umožňuje řidičům další přizpůsobení jízdních vlastností nového modelu Genesis Coupe jejich vlastním představám. V prvním kroku jsou u funkcí protiprokluzového systému TCS a stabilizačního systému ESC deaktivovány zásahy do řídicí jednotky motoru. Ve druhém stupni zajišťuje nejryzejší potěšení z jízdy vyřazení brzdových zásahů z činnosti.

7. BEZPEČNOST
 
Prvky aktivní a pasivní bezpečnosti vyvolávají pocit bezpečí a jistoty
 
Nový Genesis Coupe je vybaven nejmodernějšími technologiemi aktivní a pasivní bezpečnosti, které zajišťují maximální ochranu cestujících. Mezi prvky aktivní bezpečnosti, dodávané standardně v mnoha zemích, patří stabilizační systém ESC (Electronic Stability Control), protiprokluzový systém TCS (Traction Control System) a protiblokovací systém ABS (Anti-lock Braking System).
 
Nový Genesis Coupe disponuje rovněž komplexními systémy z oblasti pasivní bezpečnosti. V Evropě budou všechny nové modely Genesis Coupe standardně vybaveny šesti airbagy – dvěma čelními, dvěma bočními a dvěma okenními – aby byla zajištěna maximální ochrana cestujících v případě nehody. A aktivní opěrky hlavy chrání cestující před vážným poraněním krční páteře.
 
Zdroj: www.hyundai.cz