To, že se jihokorejská automobilka SsangYong specializuje na velká a prostorná auta ví snad každý. I přesto by ho mohl letošní model nového Rodiusu ohromit. Svou velikostí totiž místo auta připomíná spíše malý autobus, který pojme až 11 lidí.
11 osob si ale evropští řidiči v Rodiusu asi nepovozí. Na starý kontinent přijde pravděpodobně "pouze" sedmi a devítimístná verze. Ti, kteří budou mít možnost vlastnit model pro 11 pasažérů si ale stejně nepřijdou na své hned od začátku. Na tuto ohromnou variantu SUV už totiž nebude stačit obyčejný řidičský průkaz skupiny B, nýbrž bude vyžadován řidičák na autobus. Vedle velkého počtu lidí velmi dobře Rodius poslouží také pro převoz věcí. Po sklopení až 4 řad sedadel totiž pojme až neuvěřitelných 3 240 kg nákladu.
Do Evropy přijde až za nějakou dobu. Zatím se prodává pouze na jihokorejském trhu pod označením Korando Turismo. Zde bude použit již zažitý název New Rodius; Korando u nás totiž představuje jiný model SsangYongu, a sice menší SUV.
Svým vzhledem jsou nové SsangYongy nenápadnější než dříve. Prazvláštní tvary a design si u automobilových příznivců nezískaly příliš obdivu a majitele společnosti přivedly až k bankrotu. Novým majitelem je v současné době indická Mahindra, která se rozhodla dát svým novým vozům méně nápadité proporce. A na novém Rodiusu je to dobře znát. Sice nijak zvlášť nevyniká, ale svým vzhledem rozhodně neurazí a nešokuje tolik, jako dřív. Poslední boční okna jsou sice opět navázána na okno posledních dveří, ale o poznání konvenčněji než u předchozího modelu. Změny dostál i mohutný C sloupek, který je sice méně subtilní než u minulé generace, naproti tomu je však dobře zapracován v kombinaci s bočním oknem a záď obrovitého SUV tak vypadá rozhodně mnohem více přívětivě. I přední část vozu působí konzervativněji a uhlazenějším dojmem.
Co se týče interiéru, je neskutečně variabilní a přizpůsobivý potřebě majitele. Sedadla je možné sklápět a překlápět všemi možnými způsoby, nabízí se možnost z nich udělat například stolky či postele. Z autobusu se tak dá během chvíle udělat i relativně luxusní prostředek. Výbava bude dostupná ve třech variantách, nejvyšší nabídne navigační systém či plně elektrickou výbavu. Za příplatek je pak možné získat panoramatickou střechu. V základní výbavě pak nalezneme vodu odpuzující okna či elektrické rozmrazování předního okna.
Téměř samozřejmostí je pak náhon na všechna čtyři kola. Motor bude dvoulitrový v turbodieselu, s automatickou šestistupňovou, či pětistupňovou převodovkou v manuálním provedení. Druhou možností, pro evropský trh však pravděpodobně nedostupnou, bude agregát benzínový o objemu 3,2 l. Zájemci o dostupný turbodiesel však nemusí být zklamaní, výkon tohoto modelu dosahuje hodnoty 129 kW a 360 Nm točivého momentu.
Premiéru nový Rodius zažije na ženevském autosalonu, do oficiálního odhalení tudíž nevíme ani jeho cenu. Vyjít můžeme pouze z ceníku předchozí generace, která v nejvyšší výbavě Premium vyšplhala na poměrně slušných 729 000 Kč.