SsangYong Rexton W: tak si říká facelift pro rok 2012

 

Dost pravděpodobně se tedy ještě dočkáme něčeho lepšího, zatím ale Korejci bez větších tanečků kolem vypustili část oficiálních snímků a informací skrze svůj domácí web pro koncové zákazníky. Že k představení faceliftu brzy dojde, to jsme věděli už podle předchozí upoutávky, že k němu dojde právě tímto způsobem, to nás přece jen trochu zaskočilo. Buď jak buď, to nejpodstatnější víme už teď a nemůžeme si to nechat jen pro sebe.

Jak jsme zmiňovali v již odkazovaném článku, i u nás prodávaný Rexton není žádný mladík. Svou premiéru zažil v roce 2001, navíc už tehdy měl coby interpretace staršího Mercedesu třídy M pár „morálních křížků” na krku. Aby vydržel svěží, dostal první facelift v roce 2006 a stal se Rextonem II, druhý, menší facelift ho potkal v roce 2010, kdy mu zasvěcení začali říkat Y300. Třetí inovace znamená třetí jméno - žádný Rexton III nebo IV, ale rovnou W. Co má toto písmeno značit, to netušíme, ale asi je to jedno.

Bez ohledu na vysvětlení jeho označení neprošel Rexton W až tak dramatickými vizuálními změnami, jak naznačovaly oficiální skici. Na přídi tedy nezůstal kámen na kameni, když vůz dostal nový přední nárazník, masku chladiče, kapotu motoru i světla s výraznými LED pro denní svícení, nakonec ale nepůsobí až tak dramaticky nově. Projev vozu je tedy o poznání svěžejší a řekli bychom i veselejší, ale jinak se drží vcelku konzervativních not.

Svůj podíl na tom jistě mají i minimální změny na zbylých částech Rextonu. Na boku jsou vidět jen nová zpětná zrcátka s integrovanými blikači, nepatrně upravené prolisy ve dveřích a chromovaná, 18" kola v novém designu. Záď pak zdobí znovu nová světla, ale jen s upravenou vnitřní grafikou, nárazník už tak moc jiný není a dojem ze změny ještě umocňuje odlišné řešení začernění zadního a zadních bočních oken, ale to už je znovu jen drobný detail.

Interiér se také změnil spíše mírněji, když si vysloužil novou přístrojovou desku, některé ovladače s jiným podsvícením a pochopitelně i nové možnosti obložení palubní desky, hlavně dřevěného. K dispozici jsou také nové prvky výbavy jako nový informačně-zábavní palubní systém s konektivitou přes Bluetooth, bezklíčový vstup a startování, zadní parkovací kamera nebo systém kontroly tlaku v pneumatikách. SsangYong slibuje i vyšší kvalitu materiálů a zpracování, ale to z dostupných fotografií ověříme jen stěží.

Po technické stránce je novinek vícero. Podle informací SS vůz dostal novou zadní nápravu - nevíme, co to přesně znamená, ale v souvislosti s tím, že nově bude k dispozici také s pohonem pouze předních kol, může být nová zadní osa vlastní právě pouze této verzi. Dále pozbyl zastaralého dieselového motoru o objemu 2,7 litru od Mercedesu a nadále bude k dispozici pouze se dvěma dvoulitrovými čtyřválci - 2,0 XDI s přeplňováním jedním turbodmychadlem a výkonem nejvýše 155 koní (maximum točivého momentu je 365 Nm) a nebo 2,0 XDI Biturbo s až 200 koňmi výkonu a 500 Nm.

Agregáty bude možné standardně kombinovat s automatickou pětistupňovou, nebo manuální šestistupňovou převodovkou, na vrcholu pak stane varianta e-XDI200, která dostane silnější motor spolu s šestistupňovým automatem zvaným E-Tronic a pohonem všech kol.

Přiznáme se, že zatím nemáme úplně jasno v tom, který motor bude možné kombinovat s jakým pohonem a převodovkou a zda třeba zmíněný automatický šestikvalt nebude k mání i s druhým agregátem či předokolkou, ale to jistě brzy upřesníme. Nyní můžeme dodat už jen tolik, že nejslabší verze s motorem 2,0 XDI se 155 koňmi a pohonem předních kol se pochlubí kombinovanou spotřebou 7,2 litru nafty „na sto” s manuální a 7,3 litru s automatickou převodovkou, což je o poznání lepší hodnota než 9 litrů u dosavadního základu. Spolu se 78litrovou nádrží tak Rexton teoreticky ujede na jedno natankování přes 1 000 kilometrů a to se vždy dobře prodává.

Podrobnější technická data a lepší snímky vám snad budeme moci nabídnout již brzy.